La musica non è solo una forma d’arte molto redditizia e amatissima in tutto il mondo, ma un vero e proprio strumento di comunicazione, un linguaggio internazionale che permette di legare elementi che potrebbero sembrare molto lontani. Ognuno ha il suo genere musicale preferito, ma nessuno può negare che una delle cose più affascinanti e complesse da ascoltare e produrre è la musica classica.

Uno dei volti più conosciuti di questo genere musicale è Riccardo Muti, un famosissimo direttore d’orchestra. Forse non tutti sanno che Riccardo Muti non si occupa soltanto di musica, infatti il 5 ottobre 2019 ha ricevuto la laurea honoris causa in Scienze internazionali dall’Università di Genova, proprio per il suo ruolo importante in questo settore.

In occasione di questo evento, si è tenuto anche un concerto diretto dallo stesso Muti, per inaugurare l’anno accademico.

Music and international science

Music is really appreciated all over the world but it’s not only a profitable way to make money. Music is also a form of art and communication, a truly universal language that allows creating bonds between things that seem so distant. Even if a lot of different musical genres exist, one of the most captivating and complex sorts of music is classical music.

Riccardo Muti is an Italian orchestra leader very famous all over the world. This maestro is interested not only in music but also in science. In fact, on 5th October 2019, he receives an honorific degree from the University of Genoa for his work in the field of international science.

During this event, Riccardo Muti also directed a classical concert to inaugurate the new academic year.

Source


For a printable version, register or login.

Leave a Reply

Never stop learning!

Help me keep this content free!

 

Italian language teacher

What topics would you like to see me write about next?