For a free printable PDF version, register for free or login.

Share, like, print

Leonardo da Vinci

Questo famoso personaggio italiano nasce nel 1452 a Vinci, in Toscana. È ancora un bambino quando inizia a disegnare ed è così bravo che il suo maestro lo incoraggia a impegnarsi sempre di più.

Quando è più grande va a vivere a Milano e viene ospitato nella corte di una famiglia importante. Inizia a dipingere alcuni dei suoi quadri più famosi e diventa molto conosciuto negli ambienti di cultura.

In seguito i francesi invadono Milano, e Leonardo inizia a viaggiare per l’Italia. Si reca in varie città: Venezia, Mantova, Firenze e Roma. In tutti i suoi viaggi conosce persone diverse e impara cose nuove. Infatti non è solo un pittore, ma un vero genio. È uno scienziato e un inventore, e ama conoscere il mondo e le persone che lo circondano.

Scrive molti appunti e non smette mai di indagare sulla realtà intorno a lui. Nel 1517 si trasferisce in Francia, dove muore nel 1519.

Leonardo da Vinci

This famous Italian man was born in Vinci (Tuscany) in 1452. When he is still a child he starts to paint, and his teacher is really impressed by his drawings.

After some years he moves to Milan, where he is hosted by a rich family. Here he starts to paint some of his most famous paintings and becomes well-known in the artistic environment.

After the French invaded Milan, Leonardo begins a trip all around Italy. He visits different cities: Venice, Mantua, Florence, and Rome. During every journey, he meets various people and learns new things. In fact, he’s not just a painter, but a true genius. He’s also a scientist and an inventor. He’s fascinated by the world and the people that surround him.

He writes many notes and keeps exploring life in all its forms. In 1517 he move to France, where he dies in 1519.

Share, like, print


For a free printable PDF version, register for free or login.

2 Responses

  1. Io e mio marito siamo andati a Vinci nel 2018. Lì abbiamo visto il museo delle sue invenzioni. In fatti, abbiamo visto uno dei suoi quaderni in cui ha scritto usando “scrittura speculare”. Nel febbraio 2020, andremo a Parigi vedere una mostra speciale di Leonardo da Vinci al Louvre.

Leave a Reply

Stop Reading, Start Speaking!

With the Italian audio course “Ripeti con me!”

Learn and Win!

You could be earning points just by reading this page.  Points earn you exciting rewards like free language lessons.

Don’t miss your points, sign up now!

Serious about learning Italian?

Stop reading, start speaking.

With "Ripeti con me!"