Il fascino dell’opera

La musica è una passione che unisce tutte le persone nel mondo, e sono sempre di più gli appassionati di musica lirica. In Italia si mettono in scena opere in tantissimi teatri, ma uno dei palcoscenici più famosi è quello dell’Arena di Verona.

Questo anfiteatro risalente all’epoca romana è davvero uno scenario stupendo per ascoltare della buona musica, e ogni estate ospita molte tra le opere più famose. Quest’anno si sono tenuti più di 50 spettacoli, e sempre più persone da ogni parte d’Italia e del mondo vi hanno assistito.

Rispetto agli anni passati si è visto un significativo aumento sia di pubblico che di incassi totali. E sicuramente anche la stagione operistica del 2020, che si aprirà il 13 giugno, vedrà sempre più appassionati accorrere nella bella Verona, la città di Romeo e Giulietta.

The charm of opera

All over the world, music is one of the greatest passions of the people. In these years, more and more people are becoming a fan of classical music, especially of lyrical operas. Italy is well-known in this field, and many theatres organize this kind of show. One of the most famous stages is set in Verona, inside the Arena.

This ancient Roman amphitheater is a wonderful scenario, the perfect place to listen to superb music. Every summer here took place the most famous operas. In 2019, on the Arena’s stage had been performed more than 50 shows, and a lot of people from Italy and all over the world have attended.

Compared to past years, operas are attracting more people (and more money) to Verona, Romeo and Juliet’s city. Very likely next year will be a great success. Operas will restart on 13th June 2020.

Source


For a printable version, register or login.

Leave a Reply

Never stop learning!

Help me keep this content free!

 

Serious about learning Italian?

Stop reading, start speaking.

With "Ripeti con me!"

Learn and Win!

You could be earning points just by reading this page.  Points earn you exciting rewards like free language lessons.

Don’t miss your points, sign up now!

Italian language teacher

What topics would you like to see me write about next?