06/26/2020

Distanza di sicurezza


For a free printable PDF version, register for free or login.

Mantenere la distanza di sicurezza di almeno 1 metro dagli altri è uno dei metodi promossi dalla Sanità italiana per arginare il diffondersi del virus COVID-19, e non dovrebbe essere troppo difficile da rispettare. Tranne che per i poveri abitanti della Repubblica di San Marino.

Anche agli abitanti di questo stato è stato chiesto infatti di rispettare la distanza di sicurezza. Peccato che così facendo metà della popolazione è finita in Italia, e in particolare nelle zone rosse del contagio, ritrovandosi così in una sorta di limbo. Non può rientrare in patria, né rimanere in Italia. Una questione complicata che ancora non trova soluzione.

Nota: questa è una notizia inventata e di stampo satirico. Nasce da fatto geografico: San Marino è una Repubblica indipendente molto piccola, poco più di 60 chilometri quadrati.

Fonte

learn italian
My secret to learn languages faster!

Safety distance

Maintaining a safety distance of at least 1 meter from other people is one of the methods promoted by the Italian Healthcare System to stem the spread of the COVID-19 virus, and it should not be too difficult to respect. Except for the unfortunate inhabitants of the Republic of San Marino.

The citizens of this State, too, have been asked to respect the safety distance. Too bad that, in doing so, half the population ended up in Italy, exactly in the red zones of the infection, thus finding themselves in a sort of limbo. They cannot return home, nor can they remain in Italy. A tricky problem for which no solution has yet been found.

Note: this is invented and satirical news. This problem originates from a geographical fact: San Marino is a very small independent Republic, just over 60 square kilometers.


For a free printable PDF version, register for free or login.

Leave a Reply

Stop Reading, Start Speaking!

With the Italian audio course “Ripeti con me!”

Learn and Win!

You could be earning points just by reading this page.  Points earn you exciting rewards like free language lessons.

Don’t miss your points, sign up now!

ripeti con me logo

Stop reading,

start speaking!

with "Ripeti con me!"