04/01/2020

Alcune curiosità sul passaporto

For a free printable PDF version, register for free or login.


Per molti di noi il passaporto è un documento molto utile per viaggiare al di fuori dei confini del nostro paese. Chi viaggia molto in giro per il mondo in poco tempo colleziona una bella serie di timbri sulle pagine del suo passaporto. Ma non tutti sanno che esistono dei passaporti davvero speciali.

I passaporti rilasciati da alcune specifiche nazioni, infatti, permettono di viaggiare in molti altri paesi i senza bisogno del visto. Il passaporto più “potente” in questo senso è quello degli Emirati Arabi, che permette di entrare senza visto in ben 167 paesi.

Anche il passaporto rilasciato dall’Italia, comunque, è ottimo perché consente di entrare senza bisogno di visto in oltre 160 paesi. Ma come mai quasi tutti i passaporti rilasciati all’interno della Comunità europea sono di colore rosso bordeaux? Ci sono varie ipotesi al riguardo, ma la più credibile è anche la più semplice: è rosso per differenziarlo dai passaporti rilasciati in America e in Asia (che sono rispettivamente blu e verdi).

Fonte

learn italian
My secret to learn languages faster!

Some odd facts about passports

For many of us, passports are simply a useful document for travelling beyond the borders of our country. People who travel around the world a lot soon collect a lovely set of stamps on the pages of their passport. But not everyone knows that some passports are actually quite special.

Passports issued by some specific countries, in fact, allow you to travel to many other countries without the need for a visa. The most “powerful” passport in this sense is that of the United Arab Emirates, which allows visa-free entry into 167 countries.

Even the passport issued by Italy, however, is excellent, because it allows you visa-free entry to over 160 countries. But how come almost all passports issued by States within the European Community are burgundy red in colour? There are various theories about this but the most credible is also the simplest: they are red to differentiate them from passports issued in America and Asia (which are blue and green respectively).

For a free printable PDF version, register for free or login.

Leave a Reply

Stop Reading, Start Speaking!

With the Italian audio course “Ripeti con me!”

Learn and Win!

You could be earning points just by reading this page.  Points earn you exciting rewards like free language lessons.

Don’t miss your points, sign up now!

ripeti con me logo

Stop reading,

start speaking!

with "Ripeti con me!"