Aiutare l’ambiente a partire dall’alimentazione

Uno dei motivi per cui l’Italia è così amata nel mondo (e dai suoi stessi abitanti) è il cibo. Sia che si tratti di dolci che di piatti salati, questo paese offre un’immensa varietà di opzioni, tutte deliziose.

Mangiare quindi non è un semplice bisogno, ma diventa un fattore culturale. Tradizione e innovazione si fondono, soprattutto per promuovere la sicurezza alimentare, la biodiversità e lo sviluppo sostenibile.

Questi sono temi importanti e per questo nella città di Parma, dal 12 al 13 settembre 2019, si terrà un evento speciale organizzato dall’Unesco e da autorità italiane. Si parlerà principalmente di cultura e alimentazione, e le proposte che verranno presentate saranno utili per cercare di migliorare il modo di mangiare e di coltivare a livello globale.

Food can help the planet

Italy is well known and loved all over the world mainly because of food. Both tourists and inhabitants have a lot of delicious meals and dessert to taste.

Here people eat not just to fulfill a need. To eat it’s a cultural matter. Tradition and innovation melt above all to promote dietary safeness, biodiversity, and sustainable development.

This fundamental subjects will be debated in the city of Parma during an event organized by Unesco and Italian authorities from 12th to 13th September. During these days experts will discuss culture and nutrition, and some of their proposals can be useful to improve dietary habits and farming methods on a global scale.

Source


For a printable version, register or login.

Leave a Reply

Never stop learning!

Help me keep this content free!

 

Serious about learning Italian?

Stop reading, start speaking.

With "Ripeti con me!"

Learn and Win!

You could be earning points just by reading this page.  Points earn you exciting rewards like free language lessons.

Don’t miss your points, sign up now!

Italian language teacher

What topics would you like to see me write about next?